"Don´t be easy to get, because then you`ll be easy to forget"

Man ska väl inte kasta sig till varg gropen just like that (?)
Ibland kan man vara för snabb att kasta en fällande kommentar eller att bilda sig en åsikt gentemot någon lite för tidigt..  Som att ha förutfattade meningar eller är snabb att döma en person eller en situation. Om man ska vara ärlig så tror jag nog att var och en alla varit med om det? När man står där med näsan lång och inser att man kanske borde skämmas för sig själv i det tysta, för att man inser att man varit för snabb att döma ut en människa.. Eller tvärt om, man varit för snabb att tycka personen ifråga varit snäll, duktig, pålitlig bla bla bla och man står där 1 månad senare med en besvikelse att personen var inte den man trodde att den var? 
 
Det är något jag försöker att tänka på allt oftare, att inte vara för snabb i mitt agerande. 
Att tänka mig utanför min egen synpunkt och försöka förstå varför tex en person gjort som den gjort. Eller att försöka komma ihåg att vi alla tolkar en situation olika, vad jag ser eller drar för slutsatts kanske inte är något som personen i fråga ser eller tolkar. Det är en fantastisk skön känsla när man faktiskt sparar en hel del energi på onödigt tjaffs bråk och disskutioner. Man känner sig ganska mogen för stunden. Samtidigt som man ibland kan få motsatt effekt och man funderar vad människan tänker med.. När man inser hur olika man ser på saken eller hur olika man uppfattar saker.. Eller hur olika man känner.. 
 
Imorgon är jag ledig och även på Tisdag, skall bli se skönt! Jag vet att jag borde börja ta tag i endel pappers arbeten på dom lediga timmarna som 2 dygn innehåller. Men samtidigt vill jag njuta och umgås och spendera min tid med familjen! I alla fall blir nog bra, hinner med båda sakerna skulle jag tro Om jag bara vill. 
- Kan ju aldrig vara så att jag är så lat att jag inte orkar eller vill ta tag i pappersarbetet känns som om att det är mer lockande att ta tag i tvätten eller städningen. 
Som vanligt så sparar jag alltid allt till sist, har alltid varit en sådan i skolan och annars. Kunde spara att läsa till ett prov kvällen innan bara för att jag är så duktig på att skjuta upp allt.. Och springa med ångesten tills man tar tag i det i sista sekunden istället för att ta tag i det i god tid och spara både kraft och välmående! 
 
Imorgon åker Q iväg, först till Umeå sedan vidare till Uppsala för någon veckas ledighet. Känns roligt för hans del är glad att han åker hem till resterande familjemedlemmar, samtidigt som jag knappt sett till honom senaste veckorna. Tanken var att vi skulle umgås ikväll, men kom saker imellan så här sitter jag.. 
Det positiva med flytten är att jag kommer få se till honom mer, och vi kommer att få det normalt. Det är alltid något jag kan längta till nu när det börjar att knyta sig i magen min och osäkerheten börjar rulla fram.. 
 
Förkylningen börjar att vända Tack & Lov! Nej nu ska jag göra mig klar för att sova så jag är pigg och glad i morgon! Hoppas på fint väder.. Skulle vart Dunder! 
Sov gott och ta hand om er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mycolourfulday.blogg.se

Välkommen till mig!

RSS 2.0