"Kalla dig själv inte för Kung, om du inte kan behandla din kvinna som en Drottning"

Fick sluta tidigare idag, Yey! Den här hostan och förkylningen är rakt igenom ondskefull. Känns som om halsen aldrig kommer till vändning. Mina host attacker får alla att vända sig om för att se vem är det som hostar så? 
I alla fall nog gnällt om det, ska inte tänka negativt enbart positivt. Men ibland är det skönt att få gnälla lite eller hur? 
 
Just ätit mat smaskens. Sitter hemma hos mamma och myser med Hjärtebuset också, Zimba som han igentligen heter våran älskade Katt. Lillebror har jag inte sett röken av, när jag åkte till jobbet sov han i vanlig ordning som han gör på helgen, och när jag kom hem så hade han redan hunnit springa iväg.. 
Det är en dag på stan här i Lycksele idag/ Ikväll så många lär nog vara där och härja gamla som unga.. 
Själv ska jag dursha och njuta av lugnet pussa på Hjärtebuset och sedan krypa i säng så man är pigg och fräsh i morgonbitti! Sedan har jag helg i 2 dagar, förhoppningsvis så ligger jag inte i sängen sjuk som jag gjorde förra veckan på mina lediga dagar.. 
 
På Måndag åker Q till Umeå för att göra klart lite uppgifter sedan åker han vidare till Uppsala .. 
Han passar på att åka hem till familj och vänner, innan skolan börjar om för hans del. Vilket han gör rätt i. 
Bara det att jag kommer sakna honom inte sett till honom så mycket senaste 1,5 vecka typ. 
Men vi kommer nog vara less på varandra i höst, bo i ett studentrum 2 st är kanske inte att hurra för en längre stund i alla fall.. 
Lägenhets sökandet fortsätter vi tackade Nej till 2:an som jag och Mamma åkte och tittade på. 
Känns som om att man ska vara 100% säker och känna att här kan jag bo i några år, eftersom man sedan förlorar sin bostads kö när man fått en lägenhet.. 
Men men skam den som ger sig, vi söker och håller hoppet uppe det kommer att komma en lägenhet som är rätt för oss när tiden stämmer .. Allt har sin anledning nu hinner jag i alla fall rensa slänga packa och städa i lugn och ro tills vi hittat vårat hem =) Känns skönt att inte behöva panik göra det som jag gjort dom senaste gångerna jag flyttat. 
 
Nej Nu ska jag göra kaffe tror jag, sätta mig på balkongen och njuta av lugnet och värmen en stund, snart är hösten här. Eller hösten är här! Jag såg löven på endel träd börjar gulna och fallit ned på marken.. Hösten är en fin period men jag brukar få ångest från början när mörkret börjar lägga sig och innan man vant sig. Eftersom vi har ljust 24 h  om dygnet på sommrarna här uppe. 

Ha en trevlig kväll! Ta hand om er. min


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mycolourfulday.blogg.se

Välkommen till mig!

RSS 2.0