"När en dörr stängs öppnas en annan"

När en dörr stängs öppnas en annan, om inte annat ett fönster. 
 
Idag är en dag som verkligen bevisar att allting händer för en anledning, och allt har sin tid. 
Idag är en dag med en god nyhet och som fått mig att le.
Som sagt var så ska jag flytta till Umeå, till Q och börja att bosätta mig där och sakta men säkert flytta dit.
Saken är att jag har självklart haft tanken om jobb, hur ska jag hitta ett jobb? Hur ska det gå med ekonomin nu när jag inte ska vara kvar i Lycksele och arbeta med det jobb jag jobbat på i över 6 år. Osv osv. Rädslan satte sig i mig i förra veckan och istället för att känna glädje som jag gjort, så började paniken över vad är det jag har gjort? 
 
Igår ringde det en Kvinna från ett företag, som jag skickade ett personligt brev till i Maj. 
Hon ringde för att höra om jag fortfarande skulle komma till Umeå och sa att hon hade ett jobb som eventuellt skulle passa mig, undrade om jag var intresserad. Hon ringde upp efter hon pratat med sin chef som också var intresserad av mig. Och undrade om jag idag kunde ha en jobbinterjuv. Själv klart sa ja! Så idag hade jag min första  jobb interjuv och var så så nervös! Och trodde faktiskt att jag gjort bort mig ordentligt. 
Chefen ringde upp efter en liten stund och sa att Jobbet är mitt om jag är intresserad. 
85 % fast tjänst rakt av inte illa om jag får säga det själv =) För ett jobb som man inte ens sökt själv på.
Nu hoppas jag att jag trivs med det! Annars är jag en erfarenhet rikare. 
 
Inte nog med det så kom Q äntligen hem idag! Och vad hade han med sig? Jo en alldelens ny fin vit Iphone 4s till mig =) Jag är en bortskämd prinssessa inte bara av min Mamma utan även av min hjärtevän. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mycolourfulday.blogg.se

Välkommen till mig!

RSS 2.0