"It´s raining today"

Idag är det en regnig dag.. Grått, mulet & en massa regn.. 
Träden börjar att få alla höstens vackra färger, och det är med blandade känslor jag Välkomnar hösten.. 
Den här perioden är så vacker, samtidigt som den känns så sorgsen.. 
Visst är det mysigt att man nu kan tända ljus, krypa ner i soffan med te och en bok och njuta av att stanna inne, istället för att vara ute hela kvällen och njuta av sommarens sena nätter.. 
Samtidigt som jag sällan tänder ljus och myser i soffan.. 
Känns tråkigt att man stänger igen fönstret och inte kan lyssna på hur fåglarna sjunger och vaknar tidigt tidigt på sommarens natt och hur man hör hur barn är ute och leker i skogen eller här på gården.. 
På något vis känns det som om man blir isolerad under vinter halv året, vilket man blir. 
Jag vet inte vart jag vill komma med detta svammel, jag blir alltid s å här under höstens period tills vintern lagt sig och man går in i sin dvala och bara är tills våren åter kommer med solen och värmen.. Jag brukar bli oehört rastlös under hösten, och känner alltid ett sådant sug efter att förverkliga mina drömmar och ångest som kommer med mörkret och som ligger där och stressar en.. Samtidigt som jag vet att i år, så är det mycket nytt som händer som gör att det kanske ligger lugnt för i år för nu har jag så mycket annat att tänka på. 
Börjar få ångest för att jag ska flytta, riktigt stor ångest för vad det är jag håller på med samtidigt som jag vet att allt är som det ska, bara min rädsla som gör att all osäkerhet kommer och knyter sig i magen på mig.. 
Jag kommer ju att vara här lika ofta som i Umeå, det kommer att bli bra! Annars får jag flytta tillbaka? .. 
- Det är vad jag intalar mig själv. 
s
Igår åkte jag med Q till Umeå och åt lunch med honom själv innan vi mötte upp några andra, och sedan åkte jag hem igen vid 3. känns skönt att jag vet att när Q kommer tillbaka igen, så har vi helt andra möjligheter och det gör mig lung och glad. Tänk er att få laga mat tillsammans, kunna resa iväg tillsammans, kunna se varandra normal tid och kunna ligga och se tv tillsammans promenera tillsammans.. Vi har alla möjligheter snart! 
Samtidigt som jag förlorar lite av min vardag här i Lycksele med min familj, men vi kommer fortfrande att ses och umgås! Känner mig så kluven jag vill flytta för Q´s och Min skull, men vill stanna för jag vill inte ändra min tillvaro och mina rutiner som jag har här.. I alla fall allt löser sig i slutändan.
 
Vi var båda riktigt trötta, vi somnade kanske vid 5 på morgonen och jag klev upp halv sju.. Underbart.. Tur man är ung.. Haha! Det var i alla fall skönt att hinna se honom, vi skulle ju umgås på Söndagen men det blev ju inget utav det, han kom hem halv fyra på morgonen.. Så Vi tog en Lunch istället i en annan stad. ;) Han har i alla fall kommit fram till Uppsala nu och sover nog .. Han kommer nog sova i ett dygn skulle jag tro? 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mycolourfulday.blogg.se

Välkommen till mig!

RSS 2.0